Små tips och trix när man vill ge sig in i Bdsm:ens underbara värld

Vad passar bättre än att börja det nya året med lite tips och trix :-).
Jag har suttit och läst lite bloggar om andra undergivna och deras syn på hur det är, vissa känner man igen sig i väldigt mycket och kan inte annat än att skratta, vissa är väldigt ledsamma att läsa och man kan inte annat än lida med den som skriver.
Jag tror det är väldigt lätt hänt att det kan bli destruktivt och rent av skadligt om man inte tänker igenom saker och ting noga.
Till exempel:

Innan du ger dig in i ett bdsm-förhållande, oavsett om det är med en kk eller pojk/flickvän eller vad du nu har, sätt dig och fundera lite grann

Varför vill du testa, är du nyfiken eller tycker det verkar upphetsande eller är det en hemlig dröm sen långt tillbaka eller gör du det för någon annans skull, för att bli omtyckt eller för att du mår dåligt?

Vad är dina gränser, ja inget är hugget i sten, gränser flyttas fram och ibland kan dom flyttas tillbaka också, de gränser jag hade i början har faktist flyttats fram nästan allihop men i början är det bra att vara tydlig med dina gränser, låt dig inte övertalas till nåt du egentligen inte vill, känns det fel så är det fel, börjar din partner argumentera med t.ex men om du älskar mig så gör du det för min skull.... etc etc så var tydlig och säg nej.
Vänd på det och svara om du älskar mig så vill du inte att jag ska göra nåt jag inte är bekväm med.... :-).
Förmodligen kommer ni att testa och avancera men det är viktigt att man tar det i ett tempo som känns bra.

Stoppord, så viktigt, ha alltid stoppord, t.ex två stycken ett som du kan säga när du behöver en paus men ändå inte vill avsluta helt en klassiker är gult.
Sen ett där allt bryts omedelbart, på studs, det är inte vanligt att jag har använt det men man ska alltid ha ett, där är klassikern rött.
Sen lite överkurs om du är bunden eller nåt annat trevligt, har du t.ex en gag i munnen eller nåt annat som gör det svårt att prata, ha ett motsvarande tecken till exempel med händerna eller liknande, när du gör tecknet så vet din master/mistress att du vill nåt och tar bort det du har i munnen så att du kan säga rött eller gult.
Dessa ord är ju bara säkerhet, så de ska inte missbrukas, så var försiktig med hur och när du använder dem.
Givetvis ska din master/mistress vara såpass lyhörda att de inte tvingar in dig i en situation där du mår dåligt och att du därför behöver använda dem.

Var nykter, det är så mycket som kan gå fel och är ens sinnen och omdöme påverkade och avtrubbade så kan det få riktigt hemska konsekvenser.

Var kräsen, oavsett hur du träffar din kk eller partner så lär känna varandra innan ni hoppar i säng, det finns många därute som anser att du som undergiven bara ska ta emot från den dominanta.
Att du som undergiven inte har rätt att ställa krav.
Enligt mig är det bullshit, jag har höga krav, precis som med allt annat, dels för att skydda mig själv men dels för att varför ska man ha mindre krav på sin partner inom bdsm än i vanliga förhållande?
Så var medveten om ditt värde, det är en vacker gåva du ger som undergiven och den ska inte ges bort till kreti och pleti bara för att dom kallar sig dominanta.

Bestäm dig redan innan om du kan tänka dig skicka kort på dig själv till din partner, tro mig du kommer få höra att du ska göra det, känns det ok så gör det, är du det minsta tveksam så vänta några veckor eller så säger du helt enkelt att du inte gör sånt.

Sätt din trygghet i första rummet, lek aldrig med nån som du inte litar på eller inte känner.

Den här listan kan göras hur lång som helst men de flesta sakerna är ganska självklara.
Detta är en lista som har funkat för mig, självklart är det inte huggit i sten men som sagt alla får hitta sina egna vägar, jag hoppas att den kan vara till hjälp för någon :-).

Kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0